7 Temmuz 2011 Perşembe

ÜSTÜN DÖKMENDEN ÇOK GÜZEL BİR YAZI..

Çocuğumuz düşüp kafasını masaya çarpınca biz hemen masayı döveriz, "eh masa ehhhh sen niye orada duruyorsun!" diye, çocuk masa orada durmasa kafasını çarpmayacağını sanır ve büyüdükçe yaptığı her hatayı yükleyecek birini veya bir şeyi mutlaka bulur. Malum...

Kızının mezuniyetini izlemek için Balıkesir'den Erzurum'a gelen başörtülü anne, tören salonuna alınmamıştı. Vicdanı olan herkesin yüreğini cız eden bu olayın sorumlusu kimmiş? Kapıcı.. Şimdi oldu işte...
Kara Kuvvetleri Komutanı "Rektör iyi çocuktur, yapmaz öyle şey" falan demeye getirmişti. YÖK Başkanı da, "Rektörün haberi yokmuş" dedi, çıktı işin işinden... Kimmiş suçlusu? Kapıcı.
Mesela, bizim Balkan harbinden kalma, dandik vagonlara 160 Kilometre hız yaptırdılar. İlk virajda sizlere ömür... Kimin üstüne kaldı? Makinist'in.

Mersin'de bayrağımız yakıldı, yırtıldı. Askere taş attılar, panzere molotof... Memleket ayağa kalktı. Kimin yüzündenmiş?......... İki veled...
Gelene geçene ayran tost falan satan, kendi halinde sakin bir kasabaydı, Susurluk... İçişleri Bakanlığı, MİT, Jitem, generaller, özel tim polisleri, kumarhaneciler, bakanlar, milletvekilleri, işadamları... Bin kişi falan yargılandı. Her şey kimin başının altından çıkmış? Yeşil'in.

Deprem oldu... 7 vilayette 50 bin kişi öldü. Binlerce bina yıkıldı, on binleri ağır hasarlı. Hepsinin sorumlusu olarak kimi kulağından tutup hapse tıktık? Veli Göçer'i.

Edirne'de bebeler şakır şakır öldü... Hiç utanmadan bisküvi kolilerine koyup, gömdüler. "Araştırdık, ihmal yok" dediler. Peki, neden öldü bu yavrular? Klima'dan... Dikkat isterim, klimacı bile değil, klima.

Rakıdan öldük. O gün ile bu gün arasında ne değişti?...... Kapağın rengi...
Sanal "sorumlumuz" bile var...

Yollarda her gün 20 insanımız heba oluyor. Trafik Canavarı'ndan...
Dolar patlarsa? Enflasyon Canavarı'ndan...

Hatta "sorumlu olmayan sorumlumuz" da var...

Milli takım oynayıp yeniliyor. Suçlusu kim? Takıma alınmayan Hakan...

Domatesleri Ruslara kakalayamıyoruz... Sinekten...Deli dana geliyor. İnekten...
Millet hormonlu diye tavuk yemiyor. Erman Toroğlu'ndan.

Evleri su basıyor. Yağmurdan.

Ormanlar yanıyor. Sigaradan.

Gemi batıyor. Dalgadan.

İyi de kardeşim, uçak neden düşüyor? Rahmetli pilottan...

Peki, bu şartlarda hayatta kalmayı Nasıl başarıyoruz? Allah'tan

Üstün DÖKMEN...

3 yorum:

Dürr-i Yekta dedi ki...

son cümlede bitirmiş olayı

Aynur (Küçük Hala) dedi ki...

bir ara TRT kanalında programı vardı Üstün DÖKMEN'in
hiç kaçırmazdım
o ne güzel anlatım, konuyu o ne güzel işleyişti
her söylediği cümleye "evet evet, aynen katılıyorum" dedirten...
kısaca çok severim

paylaşım için de ayrıca teşekkür ederim

cahilin günlüğü dedi ki...

beğenmenize sevindim ben de çok severim ..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...